"A szemek szeretettel kísérjék
a kezek munkáját"
( Rudolf Steiner)

2010. november 4., csütörtök

Tűz 5.

Külső világ tevékeny megismerésére nevelés
Október : TŰZ

Nagyon vártuk már , hogy az időjárás lehetővé tegye, hogy a közösen kialakított tűzrakóhelyünknél végre meggyújthassuk az összegyűjtött faágainkat. Tűzgyújtás előtt megbeszéltük azokat a szabályokat, amit mindenkinek be kell tartani ahhoz, hogy biztonságosan gyönyörködhessünk a lángokban.

Betűméret Az első sikertelen próbálkozások után, végre felcsaptak lángok.


Együtt érezhettük a tűz melegét, hallgattuk a vizes faágak pattogását, énekeltünk, üldögéltünk a tűz körül. Megtapasztalhattuk, hogy hol érezzük melegebbnek- hidegebbnek a tűz hatását.

Mindig akadtak olyan bátor fiúk, akik gondoskodtak arról, hogy a tűz ne aludjon el. A gyerekek érdeklődve figyelték, a lángok" táncát".
Ebédhez közeledvén a középső csoportos gyerekek segítségével homokot hoztunk és azzal oltottuk el a még parázsló faágakat.



Ispiláng....

A tűzgyújtás élménye naponta visszatérő téma lett a gyerekek játékában. A közösen átélt élmények hatására lehetőség nyílt az együttes játékra.

A család kirándulni indult..... összepakolás, majd vonatozás után, a kialakított tűzrakó hely mellett , szalonnát sütöttünk, beszélgettünk, énekeltünk.




Weöres Sándor: Ispiláng


Tűz a házam, ispiláng,
hegyes- tornya rőzseláng
Piros sapkás emberke,
mákot kaszál kertemben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése