"A szemek szeretettel kísérjék
a kezek munkáját"
( Rudolf Steiner)

2010. november 10., szerda

TŰZ 4.

Külső világ tevékeny megismerésére nevelés

" A Nap, mint energiaforrás"


A héten nagyon izgalmas feladat állt előttünk. Babaruhát mostunk, öblítettünk, majd különböző módon megszárítottuk őket.

Miközben néhányan megbeszéltük, hogy karácsonyhoz közeledvén kimossuk a babák ruháját, előkészítettük a vizező asztalunkat, egyre többen gyűltünk össze kíváncsian várva, hogy mi is fog történni.

Ki gondolta volna , hogy ennyi dolgos kis manó képes lesz együtt dolgozni..!
A fiúk meleg vizet hoztak a mosáshoz, a lányok mosóport és hideg vizet az öblítéshez.


Megnéztük a tiszta víz és a mosószeres víz közötti különbséget, majd a meleg- és a hideg vízzel kísérleteztünk.


A soha el nem fogyó babaruha.....



Babaruhát válogattunk, osztozkodtunk, majd kezdődhetett a mosógép nélküli kézi mosás, öblítés, szárítás.
A ruhák egy részét a szárítónkra tettük, néhányat a meleg fűtőtestre.

Megtapasztalhatták a gyerekek a hőmérsékletek közötti különbséget, azok hatásait, fejlődött bőrérzékelésük a langyos vízben való mosással, a fűtőtest melegének érzékelésével.

A ruhák mosásával, dörzsölésével,a száraz és vizes ruhák tapintásával, a mosószeres víz érzékelésével a gyerekek tapintásos észlelése alakult.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése