"A szemek szeretettel kísérjék
a kezek munkáját"
( Rudolf Steiner)

2011. február 27., vasárnap

Csobogó patak

Vízi közlekedési eszközök
Az előttünk álló napokban következnek azok a témajavaslatok, amiért szerintem érdemes volt ebbe a típusú nevelésbe belefogni.
Minden a vízről szól ezekben a hónapokban, és a következő témák igazán lehetőséget nyújtanak a pancsolásra,vízhez kapcsolódó tapasztalatgyűjtésre.

Az előző napokban készített tutajokat úsztattuk, majd versenyeztettük őket.
A csónakra erősített zsinórok segítségével kellett áthúzni őket a másik oldalra és amikor már mindenkinek sikerült, versenyezni is lehetett egymással, ki-ki kedve szerint.

Nem egyszerű feladat az engedetlen ujjak felett átvenni az irányítást és megfelelő mozgásra kényszeríteni őket és még ha győzni is szeretne valaki..




Játékhoz kapcsolódó mondókánk:
Megy a hajó a Dunán,
benne ül a kapitány,

kiabál, trombitál, de a hajó meg sem áll.


Vizuális nevelés:" A hajó"

Képkialakítás tépett papírból

A tevékenység feladata:
A gyerekek tépjenek újságpapírból olyan darabokat, amelyekből egymás mellé helyezve hajót tudnak formázni.
Kicsit kétkedve fogtunk a tevékenységhez, nem gondoltuk, hogy a gyerekek mindenféle gond nélkül készítenek vitorlás hajókat, csónakokat, kalóz hajót.
A darabok egymáshoz illesztésének technikáját jól előkészítette az elmúlt napok foglalkozása, ahol agyagba kavicsdarabokat rakosgattunk.





Előkészítő vizuális tevékenység:
" Játék a kaviccsal"
Kavicsmozaik készítése agyagba

A tevékenység során szerezzenek tapasztalatot a gyerekek az agyag tulajdonságairól.
A gyurmázás alaptechnikájának kialakítása .( gömbölyítés, lapítás, sodrás) Az ujjak izomzatának erősítése agyagozás, kavicsrakás közben. A rész-egész viszonyának érzékeltetése kavics felrakás és agyagozás közben.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése