Vízi közlekedési eszközök
Az előttünk álló napokban következnek azok a témajavaslatok, amiért szerintem érdemes volt ebbe a típusú nevelésbe belefogni.
Minden a vízről szól ezekben a hónapokban, és a következő témák igazán lehetőséget nyújtanak a pancsolásra,vízhez kapcsolódó tapasztalatgyűjtésre.
Az előző napokban készített tutajokat úsztattuk, majd versenyeztettük őket.
A csónakra erősített zsinórok segítségével kellett áthúzni őket a másik oldalra és amikor már mindenkinek sikerült, versenyezni is lehetett egymással, ki-ki kedve szerint.
Nem egyszerű feladat az engedetlen ujjak felett átvenni az irányítást és megfelelő mozgásra kényszeríteni őket és még ha győzni is szeretne valaki..
Játékhoz kapcsolódó mondókánk:
Megy a hajó a Dunán,
benne ül a kapitány,
kiabál, trombitál, de a hajó meg sem áll.
Vizuális nevelés:" A hajó"
Képkialakítás tépett papírból
A tevékenység feladata: A gyerekek tépjenek újságpapírból olyan darabokat, amelyekből egymás mellé helyezve hajót tudnak formázni.
Kicsit kétkedve fogtunk a tevékenységhez, nem gondoltuk, hogy a gyerekek mindenféle gond nélkül készítenek vitorlás hajókat, csónakokat, kalóz hajót.
A darabok egymáshoz illesztésének technikáját jól előkészítette az elmúlt napok foglalkozása, ahol agyagba kavicsdarabokat rakosgattunk.
Előkészítő vizuális tevékenység: " Játék a kaviccsal"
Kavicsmozaik készítése agyagba
A tevékenység során szerezzenek tapasztalatot a gyerekek az agyag tulajdonságairól.
A gyurmázás alaptechnikájának kialakítása .( gömbölyítés, lapítás, sodrás) Az ujjak izomzatának erősítése agyagozás, kavicsrakás közben. A rész-egész viszonyának érzékeltetése kavics felrakás és agyagozás közben.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése